Velkommen til Sphynxforum.dk Forums Sphynx-snak Sphynx udendøres

Dette emne indeholder 9 svar, har 4 stemmer og blev senest opdateret af Profile photo of christina christina 2 år, 2 måneder siden.

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Forfatter
    Profile photo of Holly
    Holly
    Medlem

Hallo 🙂

Nu hvor sommeren nærmer sig, kom Andreas og jeg til at snakke om evt. at bygge en udendøres voliere i forbindelse med stuens franske døre. Her i påsken har vi haft døren åben på klem og Opi har været meget interesseret og prøvet at masse sig ud gennem hulet.

Er der nogle der har nogle tanker, indvendinger eller erfaringer?

Vi kan ikke rigtig finde ud af om det er en god ide med henblik på at der ville være lukket om vinteren osv. Vi vil jo vores katte det bedste.

Profile photo of soelver
    soelver
    Keymaster

Vi har ingen muligheder for at lukke vores ud, så det har de aldrig været.

Men jeg har set Britt har sine udendørs engang imellem, så måske har hun noget input? @talkaboutsphynx

Jeg mener også at @ginger har sin kat ude engang imellem. Jeg har da i hvert fald set billeder af ham udendørs 🙂

Christina har måske noget erfaring også? @nudivine
    Far Bøwes har lavet et voliere til sine katte.

Profile photo of christina
    christina
    Deltager

det er nemlig rigtig at papa bøwes har lave legeplads til alle ungerne. det er lavet med voliere tråd som til småfugle. selvom mine unger kun har ude adgang når de er med på ferie kan de sagtens finde ud af det. man skal bare huske at beskytte dem mod solen. skal se om jeg kan finde billeder af hele legepladsen.

Profile photo of soelver
    soelver
    Keymaster

Christina > Virker de længselsfulde efter at komme ud, når de ikke har mulighed for det, så? Det ville lidt være min bekymring. Fx. om vinteren? Det er måske lidt svært at sige, eftersom de vel ved, at de kun kan komme ud, når du er på besøg hos dine forældre. Men hvad så, når du er på besøg om vinteren? Viser de så tegn på at de gerne ville ud, eller er det ikke noget problem?

christina
    Deltager

Nej det synes jeg ikke de gør. Polka vil gerne ud til de krøllede damer, men det er også det.

Profile photo of soelver
    soelver
    Keymaster

Okay, jamen det lyder jo godt 🙂

Profile photo of Holly
    Holly
    Medlem

Jeg havde Purfi ude i snor fornylig og bagefter har hun været meget interesseret i døren.. Så jeg ved ikke om det er en god ide for hende.. Ved ikke om det er noget andet når nysgerrige er styret??

Profile photo of soelver
    soelver
    Keymaster

Jeg ville gerne kunne svare, men jeg er på bar bund. Vi har talt om at prøve med en tur i snor også, så håber nogen der har erfaring med det, vil byde ind.

Profile photo of Maibritt
    Maibritt
    Medlem

Ja, nu er jeg jo helt ny. Men hvordan vil I tro de ville klare sig, hvis de fx havde fri adgang til at gå ud og ind som andre katte?
    Kan de “finde ud” af det?

christina
    Deltager

det er lidt som med små børn man skal holde øje med at de ikke er for længe i solen og når det er lidt køligere at de ikke blir afkølet. ved ikke om de kan finde ud af selv at nu er det for koldt så nu skal man gå ind, men de SKAL ha mulighed for at komme ind konstant.

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.