Dette emne indeholder 37 svar, har 4 stemmer og blev senest opdateret af Profile photo of soelver soelver 3 år, 2 måneder siden.

Viser 8 indlæg - 31 til 38 (af 38 i alt)
  • Forfatter
    Profile photo of soelver
    soelver
    Keymaster

Billede af Mynthe i et andet lys, hvor det ser ud som om der er blåt i hendes øjne (selvom de helt klart ikke er blå).

Profile photo of christina
    christina
    Deltager

jeg vil kalde de øjne blå/ aquamarin.

http://www.vgl.ucdavis.edu/services/cat/ en dna test koster 40$ men ved ikke om den viser øjenfarve.

og jeg er heller ikke sikker på at dna test er godkendt til stamtavle ændring, og så skal i under alle omstændigheder ud i en farvebedømmelse for at få det rigtigt på tavlen.

og det er en go ide at få gjort inden i lavet et kuld på hende, da i ellers kan risikere at der kommer bøvl med at registrere killingerne pga forkerte farver i kuldet.

Profile photo of soelver
    soelver
    Keymaster

Hvordan laver man en farvebedømmelse?
    Og kan man få taget en DNA test hos sin egen dyrlæge? 🙂

Spørge-Jørgen over and out!

christina
    Deltager

du bestiller et dna test kit og tar et swab i mundhulen på katten og sender det retur til Usa og så får du resultatet.

en farve bedømmelse er på en udstilling hvor 2 dommere prøver at blive enige om hvad hun skal reg. som og det får du et stykke papir på du sender ind til stambogsføre sammen med tavlen.

men får kun viden ved at læse og spørge.

Profile photo of soelver
    soelver
    Keymaster

Åh.. Det var da lidt vildt at man skal på en udstilling for at få en farvebedømmelse :-O

Til gengæld lyder det ret tilforladeligt med DNA testen. Tænkte bare, at man måske kunne få den lavet hos sin dyrlæge, når man alligevel er afsted.

Og tak for alle svar. Du har helt ret, men derfor kan det nok godt være trættende at svare på de samme spørgsmål igen og igen 😉 Men tænker, at jeg samler diverse spørgsmål i en artikel med tiden. Spørgsmål/svar som måske kunne have interesse for flere mennesker – såsom det her med farvebedømmelse og DNA test. Det vil altid være godt at have et lille “opslagsværk” man kan henvise til, eller selv få genopfrisket ting man måske har glemt.

christina
    Deltager

det lyder som en super ide

Profile photo of Christina
    Christina
    Medlem

Tumbs up til denne tråd 🙂

Profile photo of soelver
    soelver
    Keymaster

Dejligt at høre, at det er interessant for andre også 😀

Jeg kan se at billederne er forsvundet fra nogle af indlæggene. Det er sikkert mig der har rodet lidt for meget med rytmeboxen, så det skal jeg da lige have kigget på. Så kunne jeg jo passende prøve at få samlet informationen i en artikel også. Eller få startet på det, i hvert fald.

Jeg er stadig usikker i farvejunglen, men det hjælper henad vejen.

Viser 8 indlæg - 31 til 38 (af 38 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.