Dette emne indeholder 4 svar, har 3 stemmer og blev senest opdateret af Profile photo of christina christina 3 år, 5 måneder siden.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    Profile photo of Holly
    Holly
    Medlem

Navn: Opi & Purfi
    Opdrætter: Talk About Sphynx
    Født: 28-09-2012

Nu føler jeg det er på tide at jeg præsenterer Opi og Purfi. Andreas og jeg har haft de to i nu ½ år og vi har på ingen måde fortrudt trods diverse ødelagte ting, som står i vejen når der jagtes.

Opi og Purfi stammer fra Britt på Langeland, og har før boet hos en anden som ikke havde mulighed for at havde dem mere. Britt havde derfor fået dem hjem igen, og postede et indlæg her på siden om at de manglede et hjem. Jeg slog til med det samme – Den bedste beslutning EVER!!

Foruden Opi og Purfi har vi også en gravinde kat med et blåt og et grønt øje ved navn Marie. Marie er en reserveret kat som bedst kan lide mænd (Dumme mænd :D). Det står derfor klart at det krævede noget arbejde at få Marie til at kunne lide Opi og Purfi.

Derfor havde vi bygget et meget stort “bur” ( Vi havde sat en hønsenets dør i indtil deres væresele) til Opi og Purfis ankomst. Her var tanken at de skulle bo i en månedes tid imens Marie blev tryg ved dem og omvendt. Da vi ankom i Albertslund med dem, kunne Marie godt mærke at der var noget i gære. Vi bar Opi og Purfi op i værelset og lukket dem ud. Marie gik med, satte sig på trappen to trin ned fra toppen og begyndt derefter at fortælle dem at det var hendes hjem, dog kunne de kun lige kunne se hendes øjne over dør trinet. Dog gik det hele ikke som planlagt. Opi er nemlig en udbryderkonge/klatretøs, som brugte meget tid (og stadig gør) på at finde og lave huler i hønsenettet og klatre op i døren for at kalde på os. Dette kunne mit hjerte ikke bærer, så efter en uges tid blev de lukket ud imens Marie lå ind bag en lukket dør.

Efter noget tid stod det klart at Marie og Opi godt kunne sammen. Opi er nemlig ikke særlig dominerende og kæmper derfor ikke efter magt. Magten har hun overgivet til sin søster Purfi, som godt kan lide at vise sig. Hun er ikke den første til at komme og hilse på fremmede eller at komme og nuse. Hun vil helst ligge i sin sovepose højt oppe på kræse-træet eller jagt sin mus, som ofte er væk. Nogle gange stjæler Opi soveposen til en lille lur, men bliver hurtig opdaget af Purfi, og bliver derefter fjernet med vold, dog sker det at Purfi vil dele posen og så ligger de og sover oven på hinanden.

Det skal sige at døren nu er fjernet og alle tre har adgang til hele huset, på nær soveværelset som kun er åben i weekender og ferier.

Dog efter dette ½ år har Marie og Purfi rykket sig meget. De skændes ikke mere men gider ikke lege sammen. De virker som at alle har fundet deres plads i det lille hjem. Nu er Andreas og jeg bare spændte på om de vil accepteret den lille nye baby pige (menneske), som melder sig ankomst til okt. Her vil jeg allerede nu give Opi kæmpe ros for at lade mig prøve alt det nye indkøbte baby tøj på hende uden det mindste brok

Profile photo of Holly
    Holly
    Medlem

Billede 1: Marie og Opi sover sammen – næsten 🙂
    Billede 2: Opi prøver en kjole for mig – tror ikke lige det er hendes stil.
    Billede 3: Jeps det er Purfi i posen – Jeg kom til at vække hende pga. lyset.
    Billede 4: Opi blev også vækket af lyset.

Profile photo of Holly
    Holly
    Medlem

Nårh ja altså billederne har selvfølge lagt sig omvendt – og kan ikke lige få det rettet.. så gør det lige her

Billede 1: Opi blev også vækket af lyset.
    Billede 2: Jeps det er Purfi i posen – Jeg kom til at vække hende pga. lyset.
    Billede 3: Opi prøver en kjole for mig – tror ikke lige det er hendes stil.
    Billede 4: Marie og Opi sover sammen – næsten 🙂

Profile photo of soelver
    soelver
    Keymaster

Hi hi.. sikke nogle fine billeder 😀

Og spændende at høre om indkøringshistorien. Det er jo den helt rigtige måde at gøre det på, men jeg kan også forstå, at det er lettere tænkt, end gjort. Og hvor bliver det spændende at se hvordan de reagerer på det nye familiemedlem (tillykke!).

Har tænkt meget på, hvordan det mon gik hos jer, så virkelig skønt at høre jeres historie 🙂

Profile photo of christina
    christina
    Deltager

skønne billeder.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.