Dette emne indeholder 11 svar, har 3 stemmer og blev senest opdateret af Profile photo of christina christina 3 år, 10 måneder siden.

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Forfatter
    Profile photo of Holly
    Holly
    Medlem

Ja.. hvor skal jeg begynde?

Hej alle sammen.. Mit navn er Holly og jeg bor sammen med min kæreste i et rækkehus.
    Jeg er et dyremenneske med stort D, så meget at jeg overvejer at tage uddannelsen som dyrepasser efter pædagogen.
    Pt har vi en grevinde farvet kat (Marie) og et skinny marsvin. Vores dejlige Marie havde for ca. 1,5 år siden to venner, som desværre måtte blive aflivet pga hjerteproblemer.
    Efter laaang tids overvejelse er min kæreste egenlig gået med til at vi skal have en veninde til Marie. Og min kærlighed har længe været til en Sphynx. Som tidligere nævnt har jeg et Skinny marsvin dvs at han er hårløs- og han er noget af det bedste. Uden pelsen kommer man simpelthen bare tættere på sit kæledyr. Nu hvor jeg tænker over det, har jeg faktisk altid været mest tiltrukket til dyr uden pels. De er virkelig de smukkeste dyr i verden.

Selvom jeg har læst meget om Sphynx katten, er der jo altid mere at lære.. Og derudover er der også det der med anskaffelsen af en (som er lidt vanskeligt). Alt det håber jeg at blive klogere på. Pga Marie søger vi en killing, da jeg har læst at det er bedst.

– Holly 🙂

Profile photo of soelver
    soelver
    Keymaster

Hej Holly,

Dejligt at du har fundet frem til os – hjerteligt velkommen 🙂

Jeg ved ikke med sikkerhed om der er killinger på vej nogen steder, men der er da i hvert fald planer om killinger flere steder, så det skulle være gode udsigter til en familieforøgelse.

Nu hvor du allerede har trist kendskab til hjerteproblemer, så har du sikkert også læst eller hørt om sphynxer der udvikler HCM. Katte i avl bør scannes hvert år, så man hele tiden sikrer sig bedst muligt, at det er sunde og raske linjer der avles med. Det er noget alle seriøse opdrættere har stor fokus på, med henblik på racens sundhed i mange år fremover. Bare lige et heads up, i forhold til at skulle udvælge en opdrætter 🙂

Når det kedelige så er sagt, så vil jeg sige, at det er en helt vidunderlig race. Jeg elsker sphynxer af hele mit hjerte. De er kærlige, sjove og meget hengivne. Og på mystisk vis, så emder man med at have flere end man havde forestillet sig – nu har vi fire her i huset 😉

Hvad synes din kæreste om racen? Og har I mødt en sphynx “live”?

=) Anita

Profile photo of Holly
    Holly
    Medlem

Ja har læst om det. Den kat vi har i forvejen er en huskat og den race skulle også være plaget af det. Det er desværre nogle gange en del af kattelivet, men fedt at opdrættere tager det seriøst 😀 Det er kun dejligt..

Min kæreste glæder sig ikke over at det er den race jeg er faldet for… Men han er heldigvis meget åben.. Han kunne bare godt tænke sig at møde en først. Han kunne godt tænke sig en kat som godt kan lide at stå på ens skulder, som en papegøje… Det tror jeg er det eneste som han i sidste ende går op i 😛

Profile photo of soelver
    soelver
    Keymaster

Haha – ja, så skulle en sphynx være et godt bud 😉

Hvor i landet bor I?
    Mon ikke vi kan finde en der vil give en kop kaffe og vise en sphynx (eller flere) frem?

Profile photo of Holly
    Holly
    Medlem

Hold da op.. Det kunne da være vildt lækkert.. Vi bor i Albertslund 🙂

Profile photo of soelver
    soelver
    Keymaster

Ja, så er vi lidt langt fra hinanden. Vi bor i Viborg 😉
    Men skulle I komme til Jylland i nærmeste fremtid, er I meget velkomne til at kigge forbi.

Men det vil nok være mere praktisk med nogen lidt tættere på.
    Måske Christina kan være til hjælp her?

@nudivine, du bor bare lige i smørhullet 😉
    Måske kan du lave en dobbeltdate med @diana-kreinfeldt og Holly? Eller måske kan du høre en af de andre smukke piger om de har tid og lyst, når du ser dem i morgen?

Profile photo of Holly
    Holly
    Medlem

kunne være sejt hvis det kunne lade sig gøre 🙂 Tak for hjælpen 🙂

Profile photo of christina
    christina
    Deltager

I SIGER bare til så er der åbent hus hos nudivine. skal dog lige over lidt snue først.

Profile photo of soelver
    soelver
    Keymaster

Du er en stjerne, Christina 🙂

christina
    Deltager

jeg er en go sphynxpusher. vi skal ha nogle flere hooked på de her skønne katte.

Profile photo of Holly
    Holly
    Medlem

Super det er helt i orden.. Vi kan alle da, på nær mandag og onsdag.. =) så du siger bare til når næsen er stoppet 🙂

christina
    Deltager

så de damer er jeg kommet over min snue.
    hvordan ser weekenden ud for jer.
    skriv pb for nr og adr.

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.