Tagget: 

Dette emne indeholder 10 svar, har 4 stemmer og blev senest opdateret af Profile photo of  Anonym 4 år, 6 måneder siden.

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Forfatter
    Profile photo of
    Anonym

Hej Alle herinde

Hvor er jeg bare SÅ glad for at finde dette site, hvor er det bare dejligt at have et sted hvor man kan hente hjælp og tale om denne pragtfulde, charmerende race. Jeg er startet op med et sphynx opdræt, og får min avlshan fra Rusland her i april/maj, og så får jeg min avlspige i juni. Vi har Rose som måtte steriliseres, da hun har en mild grad af HCM, så hun er blevet steriliseret i mandags.. Meget trist for os, men hun skal heldigvis ikke have medicin. Og heldigvis har hun det godt.

Lad mig endelig høre fra jer hvad i har og hvor længe :O)

Mange hilsner fra Henriette

Profile photo of christina
    christina
    Deltager

velkommen. trist med rose det er en hæslig sygdom.

Profile photo of
    Anonym

Tak Christina :O)

Ja det er det, og vi blev så kede af det. Det har fyldt så meget de sidste 14 dage, med frustrationer og tristhed.

christina
    Deltager

kender det jo desværre alt for godt.

Profile photo of
    Anonym

Åhhh har du også prøvet det? Det er så synd at racen er så skrøbelig på det punkt.,

christina
    Deltager

min historie er skrevet i  “boblen der brast”   og sig endelig til hvis du har spørgsmål.

Profile photo of
    Anonym

Okay det læser jeg lige.

Profile photo of soelver
    soelver
    Keymaster

Hjertelig velkommen, Henriette 🙂

Trist med Rose 🙁
    Er det din første Sphynx?

Profile photo of
    Anonym

Mange tak Soelver :O) Ja Rose er min første sphynx, og det var en meget trist oplevelse men heldigvis skal Rose ikke have medicin og hun har det i mild grad indtil videre, der holdes godt øje med hende fremadrettet hos Gustav på Byghold dyreklinik, og Rose er blevet steriliseret også. Så nu nyder hun bare livet og er en pragtfuld showkat og charmetrold af første grad :O)

Hej Henriette,

hvor er det dejligt at læse at du HCM scanner dine katte, tusind tak for det på racens vegne! Og hvis Roses HCM bliver fulgt nøje, får hun sandsynligvis og forhåbentligt et langt og godt liv 🙂 Jeg kender til sphynx der har levet mere end 8 år efter en HCM diagnose, men det er vigtigt at de får medicin i tide.

Forhåbentligt får du en ny sphynx fra andre linier fra opdrætteren?

Kh

Britt

Profile photo of
    Anonym

Hej Talk_About_Sphynx :O)

Tusinde tak, ja det var noget af et slag at få besked omkring Rose. Men heldigvis har hun grad 1, og har ikke brug for medicin. Og hun stortrivedes. Der er intet at se eller mærke på hende, og vi har et super samarbejde med Bygholm dyreklinik og vores dyrlæge.

Det er noget skrækkeligt noget med det hcm, vi var SÅ bange for at skulle miste Rose. Og gudskelov er hun i fin form og vi knunselsker hende bare, en pragtfuld smuk pige, med et stort hjerte af guld. De er jo noget så kærlige, sphynx, og vi er tryllebundet over dem. :O)

Jeg får en ny sphynxpige her i juni, men jeg har krævet hun bliver hcm scannet inden vi modtager hende, da jeg ikke tager chancer igen. Jeg vil altid sørge for mine sphynx er scannet og i fin form, ellers tør jeg simpelthen ikke avle på dem. Og det er opdrætteren helt enig med mig i, så det er godt. Hun er så et år hende den nye vi modtager. Men det gør absolut intet, Rose var også 7 mdr da vi fik hende. Og så ved vi at vores nye pige er okay :O)

Kh Henriette

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.