Dette emne indeholder 3 svar, har 3 stemmer og blev senest opdateret af Profile photo of soelver soelver 2 år, 11 måneder siden.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    Profile photo of christina
    christina
    Deltager

jeg hedder christina bøwes og har haft opdræt siden 2011 og at det blev sphynx var lidt af et tilfælde da mine forældre siden 1972 har opdrættet cornish rex og jeg startede også med en flot rød cornish dreng og ledte længe efter den perfekte hunkat men kunne ikke finde en, men stødte i mig jagt på en skøn tortie sphynx på en svensk hjemmeside, desværre rakte pengene ikke til hende, men opdrætterens x kæreste havde et par halvstore han killinger der kunne erhverves på en såkaldt fodervært aftale (hvor man får katten til en nedsat pris mod at opdrætter kan bruge den i avl) og da jeg så billederne var jeg solgt. og så flyttede Need fur? polkagris ind i mit hjem og mit hjerte. han er idag 6½ år og udstillet til supreme champion i fife og han elsker at være på show.

i 2009 var det tid til at komme lidt videre og jeg bad min mentor (den altvidende Britt) om at finde en hunkat der ville passe til polka og det fandt hun hos en fantastisk opdrætter i Schweiz og efter en MEGET lang ventetid flyttede Toundra du potemkine  ind hos mig og drengene. hun er ikke helt så imponeret over det der show halløj.

desværre er hun testet hcm positiv og jeg har derfor sat mit opdræt på pause.

jeg går meget op i alt omkring sphynx (tavler,sygdomme, osv) og scanner mine katte årligt enten på KVL/LIFE i københavn eller på den franske veterinær skole.

Profile photo of Tom
    Tom
    Medlem

Velkommen til Sphynxforum.dk

Christina Jeg håber du for stor glæde af at være på siden 🙂

Mvh Tom

Profile photo of christina
    christina
    Deltager

det er vist på tide at opdatere lidt på nudivine vi har nemlig haft en familie forøgelse.
    for 3 uger siden flyttede lille rosie ind hos os. hun er en skøn rød med hvid pige ultra nøgen og meget kærlig. Toundra har accepteret hende men er stadig ikke syndeligt imponeret over hende. Polka der imod elsker sin nye veninde, men han elsker jo alle.

jeg håber at Rosie med tiden kan leve op til sin skønne fars showresultater og når den rigtige hankat er fundet videreføre sine gener til nogle fantastiske killinger.

Tak til min skønne mentor Britt for denne fantastiske kat

og til tavlenørderne kan det oplyses der er både Need fur?, du potemkine og B’billing i linierne,

Profile photo of soelver
    soelver
    Keymaster

Endnu engang tillykke med familieforøgelsen 🙂
    Hun er supersmuk, og jeg er sikker på, at hun kommer til at producere lækre killinger en dag!

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.