Velkommen til Sphynxforum.dk Forums Kommende Sphynx-ejer Killing og ventelister mm

Dette emne indeholder 15 svar, har 5 stemmer og blev senest opdateret af Profile photo of Christina Christina 3 år, 2 måneder siden.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)
  • Forfatter
    Profile photo of Holly
    Holly
    Medlem

Hej alle 🙂

Nu hvor jeg har fået et okay fra min kæreste, så har jeg nogle spørgsmål om afskaffelsen af en killing og hvordan jeg bedst griber det an.. Christina nævnte en masse opdrætter ved fornavn mm. men kan kun huske navnet Anita 🙂 Dog kan jeg vel regne med at de opdrætter som er nævnt her på hjemmesiden er ordenlige og fokusere på sundhed ? 🙂

Men så er der mit næste spørgsmål, hvordan griber jeg det an i forhold til at få kontaktet opdrættere, ventelister med mere?

Synes det er super fedt at i har lavet denne hjemmeside. Det får mig til at føle mig tryg her i den store farlige verden af dyr 🙂

Profile photo of soelver
    soelver
    Keymaster

Jeg er Anita, og vi har lige i øjeblikket vores pige på kærlighedsferie nede hos Britt (Talk About). Brahma og Mynthe havde lidt svært ved at finde kemien, men det lader til at det er blevet bedre. Hun blev parret i fredags, men om det har givet pote kan vi af gode grunde ikke vide endnu. Hun bliver der til vi enten kan konstatere at hun er gravid, eller til hun kommer i løbetid igen, og så er der forhåbentlig gevinst 🙂

Det er vores første kuld, så jeg er spændt og nervøs på en gang. Vi har heldigvis de allerbedste mentorer bag os, i form af opdrættere der er velbevandrede i denne fantastiske verden.

Jeg tror også Kim fra Precilla har killinger undervejs, i samarbejde med Helle.
    @precilla ? @bbilling ?

Jeg er ikke sikker på andre lige nu, men det kan være Christina kender til flere?

Jeg kender ikke alle opdrætterne personligt, men de fleste. Og der er altid stor fokus på sunde linjer. Tal med flere forskellige, og find en opdrætter du føler du har en god kemi med. Det lyder måske ligegyldigt, men for mig har det været fantastisk at vi har kunnet tale med erfarne folk, når vi har haft spørgsmål. Og når det er ens første sphynx, er det endnu mere væsentligt, at have sin opdrætter med i baglandet.

Naturligvis vil du kunne trække på hjælp her også, men nogle gange er det lettere at gribe telefonen og få en snak om det.

Vi talte med en del folk da vi stadig var på overvejelsesstadiet, og der dannede sig hurtigt et mønster i forhold til den række mennesker der blev anbefalet at vi kontaktede for en sphynx snak 🙂 De er alle på opdrætterlisten herinde, plus lidt flere 🙂

Så start med at snakke med forskellige opdrættere, og dan dig dit eget indtryk derfra.

Vi er ikke på opdrætterlisten endnu, da vi stadig ikke har haft killinger, men du kan fange Tom på 20 27 38 08. Jeg er ikke helt så meget sammenklistret med min telefon, så det vil altid være lettest at få fat på Tom. Han elsker at tale i telefon, – det eneste han elsker mere, er at tale om sphynx racen 😉

Du kan tjekke opdrætterlisten for telefonnumre på de andre (det er vist ikke alle der har ønsket at oplyse det, men så kan de i første omgang kontaktes pr. mail).

Profile photo of Holly
    Holly
    Medlem

Super 🙂 Tak for svaret Anita..

Vi må håbes det lykkes for jer 🙂 Jeg har sat min kæreste på sagen med at ringe til jer – Han ELSKER også at snakke i telefon og om katte 🙂 Dog er han først hjemme om en månedes tid fra rejse/arbejde

Profile photo of soelver
    soelver
    Keymaster

Han skal endelig bare ringe 🙂

Der er ikke noget nyt endnu, men jeg opdaterer her når der er.
    Savner min lille pige herhjemme, for hun fylder enormt meget i min hverdag, så selv med tre drenge til at holde skansen, så er her bare meget stille. Håber der var held med den første parring, så hun snart kan komme hjem igen <3

Profile photo of Holly
    Holly
    Medlem

Det kan jeg godt forstå.. De er en del af en selv 🙂

Profile photo of soelver
    soelver
    Keymaster

Så skulle vi gerne have heldet med os. Mynthe og Brahma har i den grad fundet melodien 😉 Hun bliver der lidt længere for at sikre mest muligt, at hun bliver gravid, men så skulle min lille smukke pige gerne være på vej hjem igen.

Åh, jeg er bare ved at revne af spænding 😀

Profile photo of christina
    christina
    Deltager

det blir så spændende. jeg tar kravlegården med til WS så hun kan nå at vænne sig til den og den kan lugte af hjem inden de små kommer.

Profile photo of soelver
    soelver
    Keymaster

Åh, det ville da være ubercool 😀
    Hvad er det for en kravlegård du har? Super hvis vi kan låne den!

Profile photo of soelver
    soelver
    Keymaster

Vi har i øvrigt allieret os med din far, Christina 😀
    Han har lovet at agere fødselshjælper. Det er betryggende at vide, at vi har en erfaren kattemand med os, her til vores første kuld.

Nu må vi sgi håbe smuksakken er gravid Anita, og at der ikke kun er løse skud i Brahma’s bøsse LOL Det bliver rigtigt spændende, og første kuld er noget helt særligt! Og med John ved jeres side skal det nok gå godt 🙂

Kærlig hilsen fra Mynthe på kærlighedsferie på Langeland (og fra Britt)

Profile photo of soelver
    soelver
    Keymaster

Ja, vi krydser fingre her! 😀
    Og tror lige jeg vil lave en separat tråd til det emne, fremfor at hi-jacke Holly’s emne 😉

Profile photo of Christina
    Christina
    Medlem

Så vil jeg til gengæld, helt skamløst hi-jacke tråden (for nu har Holly jo fået sine misser 😉 ).
    Er der nogle sjællandske opdrættere, som forventer killinger i nærmeste fremtid? Ikke fordi jeg skal købe lige nu, men bare til at møde, have fingrene i og smelte over… sådan generelt udvide min sphynx-horisont 😉 Og da også gerne hos en opdrætter som vil dele lidt viden med en “nybegynder” som mig 🙂

Profile photo of soelver
    soelver
    Keymaster

Har Kim ikke killinger nu? Eller husker jeg forkert?
    Hendes hjemmeside er nede lige nu, så kan ikke tjekke, men måske er den oppe igen i morgen: http://precilla.dk

Som sagt er jeg ikke sikker på at hun har killinger nu, men måske er der andre der husker bedre?

Ellers har Britt på Langeland i hvert fald killinger lige nu – en utrolig lækker lille flok <3 Men der er dog et pænt stykke vej fra Høng til Snøde. Britts hjemmeside er: http://www.talk-abouts.com (som også er nede for mig lige nu – måske er det mig der har problemer istedet?)

@nudivine plejer at have fingeren på pulsen, så hun er nok bedre til at svare 🙂

Profile photo of Christina
    Christina
    Medlem

Kim har vidst ikke, og har vidst også lidt meget om ørerne for tiden(kunne jeg forstå på Louise fra Nude Avenue), men jeg har nævnt, at der meget gerne må tages kontakt 😉

Ja, Langeland bliver nok lige langt nok… I hvert fald, når det bare er for et besøg 😉 Selv om det godt nok trækker lidt 😛

Profile photo of christina
    christina
    Deltager

der er vist et par piger på sjælland der holder deres ejer vågne med skønsang så mon ikke der kommer et kuld eller to efter sommer.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.