Dette emne indeholder 18 svar, har 4 stemmer og blev senest opdateret af Profile photo of soelver soelver 4 år siden.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 19 i alt)
  • Forfatter
    Profile photo of Miss Mojo
    Miss Mojo
    Medlem

Jeg har lige oprettet mig, og skrevet min profil tekst, så jeg tænke på at copy paste den til jer, da den fortæller alt om mig 😀

Jeg har siden jeg var ung været glad for dyr, dog i starten mest interesseret i krybdyr men fik aldrig gjort noget ved det. Jeg fik en papegøje da jeg var omkring seks år, og havde samtidig to zebrafinker, to undulater og nogle sumpskildpadder mine søskende og jeg havde fået lov til at få os.

Jeg har gennem hele min opvækst haft kat og jeg er vild med deres selvstændighed og deres personlighed. Jeg har ikke kat lige nu, men så længe jeg kan huske ville have en sphynx da en spynx, i mine øjne, er den smukkeste kat. og en kat af anden race som selskab da jeg ikke er glad for at dyr skal gå alene.

Jeg bor sammen men min forlovede i et rækkehus i Måløv. Vores kærlighed for dyr er fælles og vi begge savner en lille baby vi kan forkæle. Vi har os seks kælerotter, men det er langt fa det samme plus det er ikke sjovt at have et dyr som kun bliver omkring to år når man skal sige farvel til det 🙁 – derudover har vi 11 konge python’s som bor i et slange rack. Da jeg længe har villet have slanger købte jeg min første alm konge for to år siden og kort tid efter fik jeg købt den albino jeg længe har villet have. Derefter gik det stille og roligt op, jeg flyttede ind hos min kæreste og han fik endelig taget sig sammen til at få sig en slange også 🙂 han skulle bare hjælpes lidt igang. Vi drømmer om et findet et større sted at bo, da dyr betyder meget for os, og vi vil have de har de bedste omgivelser.

Jeg fandt dette forum da jeg kiggede efter killinger og tænkte det nok er det bedste sted at finde den rette avler. Jeg vil kende dem jeg køber af, vide hvordan de gør tingende, få gode råd og mulighed for at se alle de flotte katte (I) har.
    – Min drømme kat er hvid, odd eyed, men finder jeg den perfekte hvide er jeg 100% sikker på jeg er solgt.

Profile photo of soelver
    soelver
    Keymaster

Hej, og velkommen til 🙂

Det lyder som om du er dyremenneske med stort D, hvilket altid vil være et plus i min bog <3
    Når der er killinger til salg, vil du kunne finde annoncer på forsiden, og ligeledes vil de blive postet på vores Facebookside, så der er størst mulig eksponering.

Dette er stadig et relativt nyt forum, og eftersom der ikke er så mange sphynxer i Danmark, er vi heller ikke så mange herinde. Men en ting er fælles for os alle, og det er vores passion for disse smukke katte.

Opdrætterene er seriøse og gør alt for at fremme racens sundhed. Jeg er sikker på, at vi har verdens bedste mentorer bag os her. De falder nok ind og hilser på selv 🙂

Omkring dit ønske om en hvid, odd eyed sphynx, så har jeg ikke kendskab til nogen herhjemme, men Britt eller Christina kan sikkert kaste mere lys over den sag. De er i hvert fald mine go-to piger med alle spørgsmål jeg måtte have 🙂

Endnu engang; Velkommen til.

Miss Mojo
    Medlem

Jeg vil da lige finde jer på facebook også 😀
    Ja det kunne jeg gætte mig til, at det er nyt 🙂 – jeg har kigget efter folk i dk, men som du siger er der ikke mange – dog en del i sverige ser det ud til.

Hehe mit ønske er min drøm, og kan den ikke gå i opfyldelse er det okay 🙂 jeg er bare vild med de hvide og hvis den er odd eyed gør det den bare endnu mere smuk. Men ellers må jeg finde en odd eyed i en anden farve eller en hvid 😀

Jeg glæder mig til at se flere billeder her, da jeg aldrig har set en sphynx irl må jeg nøjes med billeder – men smukke er de 🙂

Profile photo of soelver
    soelver
    Keymaster

Nu bor vi lidt langt fra hinanden, men skulle du komme forbi Viborg, er du hjerteligt velkommen til at kigge ind til en live fremvisning.

Jeg ved at Christina også plejer at være gæstfri, og hun er lidt nærmere dig, tror jeg (geografispasser nr. 1 her). Måske kan I finde ud af noget, @nudivine ? 🙂

Miss Mojo
    Medlem

Hehe så skulle jeg ha’ taget med mine forældre til jylland 🙁 Men tak for det.
    Oh det er dig der er ejer af den “sorte” <— ? kat, den er smuk!

Vil da lige se hvad hun siger til det, tak 😀

Profile photo of soelver
    soelver
    Keymaster

Ja, det er vores pige, Mynthe 🙂
    Og tak. Hun er dronning her i huset, og styrer drengene med hård hånd.

Vi har tre kastrerede drenge og en fertil pige.
    Nintendo, Mynthe, Sky og Dean:

Miss Mojo
    Medlem

wauw de er flotte. Virkelig smukke !
    Jeg har kigget lidt på sort/grå nogle gange (har lavet mit et album med farver jeg kan lide).
    Den sidste er også meget sød, sådan en ville jeg også godt kunne snuppe xD

Profile photo of soelver
    soelver
    Keymaster

Jeg tror, at farver træder lidt i baggrunden, når først man har gramset på en sphynx. Jeg var dybt forelsket, da vi havde besøgt Britt ( @talkaboutsphynx), og set to af hendes lækre katte. Men har du mere tålmodighed end jeg, kan det være du finder en der matcher dine drømme ang. farver også 🙂

Jeg fantaserer stadig lidt om en blå, men må tilstå, at om jeg så fandt en der opfyldte enhver drøm jeg har om udseende, så ville jeg ikke købe den, medmindre jeg havde fuld tillid til opdrætteren, og kunne få en thumb up fra de opdrættere jeg kender rigtig godt. Jeg ville kigge på HCM scanningsresultater i linjerne, før noget andet. Det lyder dog til, at vi er enige om den del 😉

Men et mere praktisk spørgsmål:
    Vil I helst have en killing, eller ville I også være interesseret i en voksen kat der skal omplaceres? Vi kunne jo give et heads up her i tråden, hvis der skulle dukke noget interessant op.

Vær også opmærksom på, at en sphynx vil have godt af en legekammerat. Jeg tror ikke de egner sig til at være alene. Især ikke hvis man er udearbejdende, og de dermed vil skulle tilbringe en del tid alene i hjemmet. Selvom jeg arbejder hjemmefra, og kan nusse om mine kære kræ dagen lang, så ville jeg aldrig kunne gøre det ud for den leg de har med hinanden. De sover ofte tæt opad hinanden, og leger adskillige gange på kryds og tværs, alt efter hvem der nu er frisk på at være med 🙂

Miss Mojo
    Medlem

Hehe står jeg med en lille killing i hånden tror jeg jeg glemmer alt om ønsker. Måske. Har kigget lidt på den hvide sag, nøøj, jamen altså, den er fin. Det jeg er mest bange for at de historier jeg har læst om og hør om. Jeg er bange for at få en syg kat 🙁

Jeg kan godt lide ideen i en killing da den bliver mere “min kat” men jeg har skrevet på nogle annoncer med katte der skulle have et nyt hjem (en havde stress pga for mange dyr) – jeg ville ikke have noget imod at købe en voksen.

Jeg skal også have en lille ven til den – dyr skal ikke gå alene – jeg går godt nok hjemme for tiden men håber da på at få et arbejde 🙂
    Jeg glæder mig bare til at kunne købe alt til den 😉 huler, køjer, seng. legetøj osv 😀

Profile photo of soelver
    soelver
    Keymaster

Der er selvfølgelig aldrig garantier mod sygdom her i livet, men hvis man gør sit forarbejde godt, og vælger en opdrætter man stoler på, og undersøger så meget man kan på forhånd, så er man kommet et godt stykke af vejen allerede når det gælder om at få en sund kat med gode linjer.

Du gør allerede et godt stykke forarbejde 🙂

Profile photo of christina
    christina
    Deltager

hej og velkommen til.
    du skal være mere end velkommen til at komme forbi rødovre og nusse sphynx.

som Soelver skriver glemmer man hurtigt farverne når man står med en sphynx, og lige PT er de oddeyed i høj kurs og kan derfor være svære at få fat i da de er lidt “sværere” at lave.

som første gangs køber skal man hellere tænke i sundhed og god opdrætter, så man kommer godt fra start. for det er med sphynxer som med chips, man kan ikke nøjes med at ha en.

Miss Mojo
    Medlem

uha 😀 lyder godt. Så må vi lige se hvornår vi kan finde en dag 😀 jeg går hjemme så jeg har næsten altid tid 😀

Ja det er også en drøm, men som du skriver mht sundhed og en god opdrætter er jeg helt med. Det er meget vigtigt for mig, også grunden til jeg kom her ind – for at finde en, og lære den person at kende, samt finde info, gode råd, og andre med disse flotte katte 😀

christina
    Deltager

jeg skal lige over weekenden, skal ind og høre min opdrætter spille koncert i kbh, men eller burde det være til at finde en dag.

Miss Mojo
    Medlem

Du siger bare til, så kommer jeg løbende 😀 xD

christina
    Deltager

hvordan passer det dig i weekenden. skriv pb for nr og adr.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 19 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.