Velkommen til Sphynxforum.dk Forums Support Opdateringer mv.

Dette emne indeholder 14 svar, har 3 stemmer og blev senest opdateret af Profile photo of soelver soelver 1 år, 1 måned siden.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • Forfatter
    Profile photo of soelver
    soelver
    Keymaster

Hej folkens 🙂

Jeg arbejder stadig på diverse ting rundt omkring på siden, men støder i på fejl, hører jeg meget gerne om det.

Jeg har lige uploadet oversættelser til forumet, så det skulle gerne være på dansk nu 🙂
    Der er flere steder hvor teksterne er på engelsk, og jeg leder efter oversættelser løbende, eller oversætter selv – alt efter hvad der er muligt.

Men lad mig høre om I finder ting der ikke virker, og hvis I gør, vil jeg også gerne høre hvilken browser I benytter, samt hvilket styresystem. Fx. Internet Explorer 9/Windows eller OS 10.6/Safari. Opret gerne en ny tråd til hver fejl, og marker det som et support-emne i den lille boks nederst (ellers gør jeg det selv – intet problem). Det giver mig mulighed for at holde styr på om der er problemer jeg stadig mangler at løse 🙂

I denne tråd vil jeg opdatere om ting jeg laver henad vejen 🙂

Hav en helt fanastisk dag!

Profile photo of soelver
    soelver
    Keymaster

Jeg har ændret lidt på opdrætterlisten, sådan at opdrætterne bliver vist i tilfældig rækkefølge hver gang man går ind på siden: http://sphynxforum.dk/opdraettere/

Derudover har jeg ændret lidt i koden, så det nu burde være de rigtige billeder der kommer fra opdrætterindlæggene, når man deler på Facebook 🙂

Kæmper stadig med at få det til at virke over det hele, så I må have lidt tålmodighed.
    Nu vil jeg lige kaste mig over et par artikler som Britt har sendt <3

Profile photo of soelver
    soelver
    Keymaster

Jeg har rettet i aktivitetsstrømmen, så billederne fremover bliver lidt større. De vises nu i enten 400px bredde eller 400px højde (alt efter hvilken der er størst). Man kan klikke på billederne, og se dem i stort format. Hvis der er uploadet flere billeder i den samme statusopdatering, kan man bladre imellem billederne i den thickbox der åbnes.

Profile photo of soelver
    soelver
    Keymaster

Der er rettet i billederne der kan uploades til forum, så de kun skaleres ned til at blive vist pænt, men ikke bliver beskåret eller forvredet. Det skulle gerne virke som tiltænkt nu 🙂

Jeg har gendannet alle thumbnails på siden i samme forbindelse.

Profile photo of soelver
    soelver
    Keymaster

Der har været et tiltagende problem med spambrugere/spambotter der oprettede sig.
    Jeg har nu forsøgt med to nye tiltag (der helst ikke skulle påvirke almindelige brugere), og håber det hjælper.

Jeg syntes nu også jeg havde en captcha på, men den ser ud til ikke at være der. Tænker, at jeg måske har fjernet den igen, fordi der var problemer med at oprette en profil med den slået til.

Jeg prøver lige at holde lidt øje med det, og ser om de ting jeg har lavet fungerer i praksis, ellers må jeg prøve at tilføje en ny captcha, og så må I lige hjælpe mig med at være forsøgskaniner 😉

Men én ting ad gangen.
    Nu ser vi på om det aftager fra nu af.

Profile photo of soelver
    soelver
    Keymaster

Allerførst: Der er ikke oprettet nye spambrugere, siden mine ændringer, hvilket tyder på det har hjulpet 🙂 Krydser fingre for at det holder ved.

Dernæst; Jeg har opdateret en masse moduler, og det ser umiddelbart ikke ud til at skabe problemer. Men skulle I falde over noget der ikke virker, så opret gerne en supporttråd om det, så jeg kan prøve at løse det.

Profile photo of soelver
    soelver
    Keymaster

Nu har jeg opdateret hele det underliggende framework, så igen, hvis I ser noget der ser sært ud, eller ikke virker, så lad mig høre om det.

Nu tror jeg, at jeg vil nyde resten af min søndag på sofaen =)
    Kan I have en god aften derude i det lille land.

Good job Anita, tænk at du bruger en solrig søndag på os, tusind tak 🙂

Profile photo of soelver
    soelver
    Keymaster

Jeg er jo alene på fortet, så må man udnytte stilheden 😉 Omend Mynthe så larmer mere end hvis jeg havde hele familien til at sidde og råbe på kontoret – haha 😀

Mem, det lykkedes alligevel at få lidt fra hånden 🙂

Profile photo of christina
    christina
    Deltager

Anita vil du bytte med en syngende hankat???

1000 tak for dit store arbejde med dette fantastiske forum

Profile photo of soelver
    soelver
    Keymaster

Hahaha – nej tak. Tror jeg har nok i de sangstemmer jeg har i mit lille kor.

Det er simpelthen så synd for hende. Hun gnubber sig op ad drengene, sætter sig ovenpå dem, kurrer og synger til dem, og når hun ikke får nogen reaktion, så render hun rundt i hele lejligheden og bræger som en ko i havsnød. I korte perioder vil hun godt sidde hos mig, men hun har ikke let ved at finde ro.

Heldigvis trætter hun sig selv så meget, at hun sover i perioder på et par timer (såfremt man altså ikke bevæger sig mere end et par centimeter ad gangen. Man kan ikke liste sig forbi hende uden at starte en ny koncert, uanset hvor meget hun end ser ud til at sove tungt).

Og tak til jer, piger! Det er jo jer der bidrager med det fornuftige indhold 🙂

Profile photo of soelver
    soelver
    Keymaster

Jeg har forsøgsmæssigt flyttet de sidste aktive forumemner ud på forsiden, så den ikke er så statisk. Jeg ville gerne have haft lidt færre emner derude, men det er ikke en mulighed lige nu, så det er enten eller.

Lad mig vide hvad I synes. Det kan være I har andre idéer der er meget bedre 🙂

Profile photo of soelver
    soelver
    Keymaster

Så er alt igen opdateret til nyeste version, så ser I ting der ser underlige ud eller er der noget der ikke fungerer, så sig til, så jeg kan kigge på det 🙂

Profile photo of soelver
    soelver
    Keymaster

Vi døjer stadig med spambrugere, så for at lette arbejdsgangen med at fjerne dem, så er alle reelle brugere (der ikke selv har uploadet et profilbillede) blevet tildelt en standard avatar.

Den kan naturligvis udskiftes når som helst af jer selv 🙂

Profile photo of soelver
    soelver
    Keymaster

Vi har flyttet hosting og skiftet layout på siden. Der er MASSER af ting der ikke virker, men der arbejdes på sagen. Det kommer til at tage sin tid, men vi skal nok komme i mål.

Vi har ikke længere albums i profilerne, da plugin’et ganske enkelt ikke virker mere. Det er ikke blevet opdateret længe, så tvivler på det kommer tilbage. Men I kan jo altid poste jeres billeder i forumet – vi vil elske at se dem 🙂

Jeg opdaterer her løbende, efterhånden som jeg finder ud af hvad der virker og hvad der ikke gør.

Men forumet virker! Yay!

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.