Velkommen til Sphynxforum.dk Forums Sphynx-snak Emner til kommende artikler

Dette emne indeholder 33 svar, har 5 stemmer og blev senest opdateret af Profile photo of christina christina 3 år, 4 måneder siden.

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 34 i alt)
  • Forfatter
    Profile photo of soelver
    soelver
    Keymaster

Ja, det kunne jeg godt tænke mig at høre noget om – har bare hørt at det kunne være problematisk, men ikke rigtig noget om hvad problemerne består af, og hvilke konsekvenser det kan have – eller hvornår “tidlig” er “for tidlig”.

Profile photo of soelver
    soelver
    Keymaster

og selvfølgelig også “Spasticity” – den mere korrekte benævnelse er “Hereditary Muscular Dystrophy” kendt fra Devon Rex’en – kansammenlignes med den muskelsvindsform kendt hos mennesker der benævnes “Limb Girdle Muscular Dystrophy”. Denne sygdom har været påvist hos enkelte sphynx og det er vigtigt vi ved hvilke tegn vi skal kigge efter som opdrættere.

Profile photo of soelver
    soelver
    Keymaster

Christina’s beretning om Toundra er nu online:

Da boblen brast

Profile photo of christina
    christina
    Deltager

import af sphynx.

hvordan gør man,

hvad er en riex stamtavle,

13b bedømmelse hvorfor og hvordan

karantæne.

transfer

osv.

christina
    Deltager

så har jeg sendt en om fife udstilling der kommer også en om tica (som fjolset her har tilmeldt sig uden at ane en hat om det)

Profile photo of soelver
    soelver
    Keymaster

Super! Jeg kigger lige på noget formatering 🙂
    Du er en stjerne!

christina
    Deltager

ku ikke helt beslutte mig for om det sidste afsnit skulle stå nederst eller oppe hvor der står (se bedømmelse) du sætter det bare hvor det gir mest mening.

Profile photo of soelver
    soelver
    Keymaster

Det giver meget fin mening når man læser det hele igennem, men kigger på det i morgen når jeg går den igennem. Sidder mobilt lige nu, og det er lidt besværligt at lave den slags på en iPad.

Det virker ret omfattende, må jeg sige. Men virkeligt dejligt med sådan en gennemgang. Har været meget forvirret over alle de forkortelser der er indenfor den verden. Også superfint med listen over ting man skal have med, samt den praktiske gennemgang af hvad der foregår og hvordan 🙂

Får man automatisk stillet et bur til rådighed når man tilmelder sig? Måske har du skrevet det, og jeg bare ikke fik læst ordentligt på det?

christina
    Deltager

ja man gør ved ikke om jeg har fået det forklaret godt nok

Profile photo of soelver
    soelver
    Keymaster

Jeg har tilføjet det, for en god ordens skyld. Siden du ikke skriver om det, er det jo underforstået, men for folk som mig, er det altid godt med tingene skåret ud i pap – hvilket du gør helt eminent hele vejen igennem 🙂

Artiklen er nu publiceret her:

FIFE udstilling for begyndere

christina
    Deltager

synes det er svært at finde grænsen mellem skære det ud i pap uden man fordummer folk.
    så det er nok meget godt du gennemlæser alt 🙂

christina
    Deltager

tænkte på om jeg sku scanne et cert ind og lave en forklaring til det også

Profile photo of soelver
    soelver
    Keymaster

Når man skriver om grundlæggende ting, såsom hvordan det foregår at tage på udstilling, så synes jeg det er fint at have det hele med – ned til mindste detalje. Folk der er vant til at udstille har ikke behov for at læse det. Det handler i bund og grund bare om at definere klart i starten af en artikel hvad den handler om, og – hvis muligt – hvem målgruppen er. Dem der så falder udenfor målgruppen kan gå videre til noget der er mere interessant for dem, eller kommentere, hvis de har noget at tilføje.

Kunne være fint med forklaring til certifikat 🙂

christina
    Deltager

så må jeg se om jeg kan finde et man kan læse.

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 34 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.