Tagget: 

Dette emne indeholder 9 svar, har 3 stemmer og blev senest opdateret af Profile photo of soelver soelver 3 år siden.

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Forfatter
    Profile photo of Christina
    Christina
    Medlem

Goddag goddag, så er jeg her igen med alle mine spørgsmål 😉 😀

Har jeg ret, hvis jeg siger, at alle herinde har Canadisk Sphynx?

Jeg er nemlig også ret nysgerrig på Don’en, men synes det er lidt svært, rigtig at finde noget om den…
    Jeg har bla. ladet mig fortælle, at Don’en ikke har problemer med HCM (!!! Hvis det er korrekt), at de ikke danner lige så meget olie og at de er en smule mindre aktive en den Canadiske… Men en enkelt kilde er naturligvis ikke meget at gå ud fra 😉
    Er der nogen herinde, som har nogen erfaring med Don’en?

God dag til alle 🙂

P.S. YAY! Så fik jeg mødt en masse skaldepander i søndags B) Don’en blev pudsigt nok mit første møde. Og skal møde nogle Canadiske i morgen 🙂 🙂 🙂 Og eeej, hvor kan jeg godt forstå alle jer, der har tabt jeres hjerter til disse dejlige væsner <3 De er skønne!

Profile photo of soelver
    soelver
    Keymaster

Åh, jeg ville sådan ønske jeg kunne springe ind og svare, som et alvidende orakel, men det må jeg nok tilstå langtfra er tilfældet – haha 😉

Jeg synes vi havde en Don herinde, men er ikke sikker. I hvert fald er der ikke nogen blandt de mest aktive herinde, der har en Don.

Er dog til gengæld ret sikker på, at der er en i sphynxlover gruppen på Facebook, men hun er også forholdsvis nybagt ejer. Er du med i den gruppe? Ellers kan jeg lige finde et link til den i morgen.

Måske kan nogen fra Rex & Sphynx klubbens bestyrelse formidle kontakt, eller være behjælpelig med yderligere information? @nudivine @talkaboutsphynx @bbilling

Christina
    Medlem

Haha, venlighed og vilje er trods alt vigtigst 😉
    Ja, jeg kunne se, der var en der havde ledt efter en “Svetlana”, men ingen aktivitet siden…
    Ja, den er jeg også i (ved hjælp fra Louise fra Nude Avenue 😉 ). Og har også fået formidlet en kontakt der (Tak!!!). Hun er dog fra sverige, men har hørt “rygter” ( 😉 ) om, at hun måske kommer til Hårlev i weekenden, og det vil jeg også prøve at få klemt ind 🙂 Hehe, “SpørgeJørgen på udstilling”, det bliver mig 😛

Profile photo of soelver
    soelver
    Keymaster

Det ville være dejligt, hvis du kunne snakke med et par forskellige opdrættere/ejere, så hvis du kan møde en ny på udstillingen, så er det jo helt perfekt 🙂

Hvem ved, måske bliver du vores kommende Don ekspert med tiden? 😉

Christina
    Medlem

Det lykkedes dælme! Mødte to dejlige Don’er i Hårlev (og der var faktisk også et par Peterbald) 🙂
    Så nu er kontakten etableret, og hun sagde, at jeg bare skulle skrive og spørge løs 🙂 Så det har jeg naturligvis tænkt mig, at benytte mig groft af 😛
    Så ja, det kan da godt være, at jeg ender med at være førende ekspert på Don-området en dag, haha. Giv det lige 10 år, så skal jeg nok være der lige på en studs! 😉

Profile photo of soelver
    soelver
    Keymaster

Skønt at høre 🙂
    Jamen, det er en aftale så. 10 år. Husk det nu 😉

Christina
    Medlem

Jeg sætter en alarm med det samme 😛

Profile photo of christina
    christina
    Deltager

det tager ikke 10 år.
    jeg fik min første sphynx for 7 år siden og idag er det lige så ofte min mentor der stiller mig spørgsmål som den anden vej rundt.

med en sund nysgerrighed kommer man langt.

Christina
    Medlem

Nysgerrigheden har jeg i hvert fald!
    Om den er sund, vil der nok være delte meninger om 😉 😛

Profile photo of soelver
    soelver
    Keymaster

Ingen delte meninger om den sag herinde 😉

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.