Dette emne indeholder 1 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af Profile photo of christina christina 2 år, 5 måneder siden.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Forfatter
    Profile photo of soelver
    soelver
    Keymaster

Hejsa,

Jeg har søgt lidt på nettet omkring allergi og Sphynx katte, og faldt i min søgning over hjemmesiden (og forummet her)..

Det er sådan, at især min ældste søn er ramt af forskellige pels allergier, (bla. hund, kat, heste, marsvin, kaniner osv.) Jeg har læst mig frem til, at nogle med allergi godt kan tåle Sphynx katte, da der er forskel på om det er pelsen man ikke kan tåle eller om det er enzymerne i deres spyt.. Jeg kunne også læse, at man anbefaler at finde en opdrætter, hvor man kan komme forbi med et pudebetræk og få gnubbet en kat i det, og se om man reagerer på det, hvilket vi har snakket om herhjemme at afprøve..

Jeg tænkte på, hvad er jeres erfaring som opdrættere? Har i med succes solgt killinger til familier med astma og allergi? eller er jeres erfaring at det oftest “går galt”?

Jeg er selv vokset op med katte (boede hos min farmor der opdrættede Persere), så jeg har haft katte hele mit liv, indtil min ældste søn fik allergi for 7-8 år siden, og jeg SAVNER det SÅ ubeskriveligt meget. Men jeg har heller ikke lyst til, at sætte hverken mig selv, mine børn eller en lille killing i den situation, at vi må af med den igen, fordi sønnen får astma! Det vil vi alle sammen være rigtig kede af.

Profile photo of christina
    christina
    Deltager

desværre er allergi jo ikke en stationær lidelse. og selvom din søn kan tåle fx min sphynx er det ikke sikkert han vil kunne tåle en killing efter den. hvor gammrel er din søn? Jeg anbefaler ikke man lave pudebetræk testen til mindre børn, af flere årsager. men du er velkommen til at ringe til mig på 60863573 og snakke lidt sphynx. jeg bor i fredericia, men kan henvise til nogen nærmere hvisdet er.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.